Trening dla początkujących – jak zacząć?

Nie zależnie od tego w jakim wieku jesteśmy, nigdy nie jest za późno na rozpoczęcie swojej przygody z aktywnością fizyczną. Ćwiczenia nie tylko pozwolą wypracować wymarzoną sylwetkę, ale także pozytywnie wpłyną na nasze samopoczucie i zdrowie.

Trening dla początkujących – jak zacząć?

Oczywiście, przed rozpoczęciem regularnych ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem i wykonać szereg podstawowych badań, czyli badanie krwi, moczu, EKG, poziom glukozy oraz pomiar ciśnienia i tętna. Gdy wyniki badań okażą się zadowalające, można rozpocząć regularną aktywność fizyczną. Aby się nie zrazić i nie nabawić kontuzji, na początek można zacząć od długich spacerów w parku lub krótkich wycieczek rowerowych. Z czasem można wprowadzać treningi dla początkujących dostępne w sieci lub skorzystać z pomocy trenera personalnego.

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Można rozpocząć od najprzyjemniejszej rzeczy, czyli zakupów. Wybór odpowiedniego stroju i obuwia nie tylko zmotywuje do ćwiczeń, ale także sprawi wielką frajdę. Będą na zakupach, warto również kupić odpowiednią matę do ćwiczeń i opcjonalnie ciężarki lub gumy oporowe. Oczywiście nie jest to konieczne, zamiast ciężarków można na początek używać na początek butelek z wodą. Wszystko zależy od budżetu i rodzaju ćwiczeń jakie będą wykonywane.

Ćwiczenia w domu można wykonywać wraz z filmikami instruktażowymi dostępnymi w Internecie, albo przy współpracy z trenerem personalnym, który również takie filmiki może przygotować. Zarówno ćwiczenia wykonywane w domu jak i na siłowni wymagają przede wszystkim odpowiedniego stroju i własnej maty do ćwiczeń. Pozostałe przyrządy są dostępne na siłowni, a w domu można użyć wszystkiego co tylko pozwoli wygodnie i bezpiecznie wykonać ćwiczenia – ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Zwykle największą przeszkodą dla każdej osoby zaczynającej aktywność fizyczną jest czas. Brak czasu jest to najczęstsza wymówka. Aby to zmienić, ćwiczenia powinny zostać wpisane w plan dnia tak samo jak inne obowiązki. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie trudniej będzie je zignorować. Każdy dobry trening może trwać maksymalnie 30 minut – czyli tyle, ile trwa jeden odcinek serialu. Warto również zaplanować sobie jak dany trening będzie wyglądał. Podczas współpracy z trenerem personalnym, każdy dzień treningowy jest dokładnie zaplanowany, wiec nie tracimy czasu na szukanie odpowiedniego filmiku w Internecie lub wymyślaniu odpowiednich ćwiczeń.

Jak często ćwiczyć?

Ćwiczenia wykonywane raz w tygodniu niestety nie przyniosą spektakularnych efektów. Oczywiście każdy ruch jest lepszy, niż jego całkowity brak. Aby ciało zaczęło się zmieniać, musi regularnie ćwiczyć – najlepiej co drugi dzień. Przede wszystkim efekty pojawią się znacznie szybciej, przez co zdecydowanie chętniej będziemy planować każdy kolejny dzień treningowy.

Wraz ze zmianami sylwetki wzrośnie także sprawność fizyczna, dlatego ważne jest aby sukcesywnie zwiększać częstotliwość treningów lub ich intensywność. Nie można jednak przesadzić, każda zmiana w treningach powinna zostać uzgodniona z trenerem.

Menu